Dela nyhet
Viktig info för säsongen 24/25!
7 okt, 21:58 0 kommentarer
Hej föräldrar i P16!
Här kommer anteckningar och beslut från föräldramötet i söndags. Angelica informerade om föreningens lagledarmöte som var förra veckan. Lagledarmötet behandlade föreningsförsäljning av lotter, spelarövergångar, resepolicys, uppdrag och roller som lagen behöver etc.
Spelarlicens och medlemsavgift
Medlemsavgiften är beslutad på årsmötet till 600 kr/år för aktiva spelare. Angående spelarlicens så resonerade vi ledare och föräldrar på plats i hallen, att vi hellre har en högre spelaravgift än att behöva göra flera försäljningar under säsongen. Spelarlicensen bestämde vi därmed till 600 kr/år som känns rimlig för att finansiera säsongen för seriespel (2 lag i grön serie), bollar, västar och koner. Medlems och spelarlicensen faktureras via medlemsregistret under oktober månad.
Det är viktigt att ni svarar på kallelser som skickas ut när vi få LOK-stöd (statligt lokalt aktivitetsstöd) för varje spelare träning och match.
Kläder som shorts, strumpor och t-shirt behöver vi finansiera själva. Länken till klubbhusets föreningsshop https://klubbhuset.com/sv-se/search?q=IBK%20lule%C3%A5 och till övrigt sortiment som klubbor och annan utrustning kan vi använda rabattkoden LULEA15 för att erhålla 15% rabatt.
Försäljning – Bingolottokalendrar
Vi kommer att behöva sälja Bingolottokalendrar som kostar 100 kr där föreningen får behålla 50 kr för varje såld kalender. 6st kalendrar per spelare är beslutat av föreningen. Max 6 för en familj (syskon som eventuellt spelar i föreningen, meddela oss isf). Det går att köpa sig fri från försäljningen för 300 kr. Vi räknar med att alla vill sälja kalendrar, om inte så behöver ni meddela Angelica via SMS 070-6118865 senast 12/10!
Uppdrag – sargvakter
Under säsongen behöver våra grabbar vara sargvakter på 3st herrmatcher. Första matchen är 26/10, andra matchen 10/11 och tredje är 23/2. Kallelser skickas till dessa matcher precis som till träningar. Det vi ska göra är att se till att sargerna är raka och sitter ihop. Vid pauserna får sargvakterna gå ut på plan och spela innebandy mellan periodpauserna. Hoppas vi kan hjälpas åt att fylla dessa platser.
2 barn i varje hörn med förälder
- Samling 30 min före matchstart
- Glasögon
- Matchtröja
Innebandyklubba (valfritt)
- Inga mobiltelefoner under uppdraget
Kassör och lagledare
Vi behöver hjälp med att någon förälder kan ta på sig att vara kassör denna säsong. IBK är tydlig med oss om att rollen måste vara på plats för att vi ska få starta säsongen. Vi vill även att Angelica får hjälp som lagledare av någon förälder. Hoppas någon av er kan hjälpa oss med dessa roller!
Som fikaansvarig har vi lyckats värva Melvins mamma, Linda Isaksson 😊.