Dela nyhet
Sammandrag 5/1
2 jan, 14:18 0 kommentarer
Information från föräldragruppen ang sammandraget 250105:
Eftersom det är vi som håller i sammandraget så behöver vi hjälp från en vuxen per barn som deltar. Samling i hallen 60 minuter innan första matchen. När sista matchen är spelad hjälps vi åt med att plocka undan. Uppgifterna fördelas ut enligt följande:
Ledare:
Nils F, August A och Oliver G.
Match- och domarvärd:
Leo M
Sekretariat och sköter klockan:
Sixten P
Sköter protokoll och är speaker:
Wilmer H
Fiket samt bakar en långpanna till fiket:
Elton L och Hannes B.
En förälder behöver lämna ut sitt nr för swish då det i nuläget ej finns någon swish för laget.
Fiket/stöttar upp där behov finns:
Vincent H
Om ni vill byta uppgifter sinsemellan går det bra men ni får göra upp om det själva.
Uppgifter för den som sköter protokoll samt är speaker:
Manuellt matchprotokoll ska föras under matchen i form av laguppställningar och
slutresultat och sedan arkiveras hos föreningen. Slutresultat på samtliga matcher ska mailas in till
norrbotten@innebandy.se detta för att NIBF ska ha bättre underlag/statistik vid framtida
serieindelningar m.m. Ingen händelserapportering eller resultat ska läggas in i ibis eller får
publiceras på någon hemsida. Domare ska skriva under protokollen.
Matchspeakern ska förmedla all nödvändig information om matchen till publik, spelare och
ledare. Under matcher i BLÅA och GRÖNA serier så ska speaker ej förmedla resultat, målskyttar osv. Speaker får under inga villkor lämna förlöjligande kommentarer om domslut, publik, spelare eller liknande händelser. Dessutom ska speaker meddela när en (1) minut återstår av perioden
Uppgifter för den som är match- och domarvärd:
Före match:
Ska vara på plats i arenan senast 30 minuter innan matchstart.
Välkomna motståndarlag, domare och publik. Vid behov Informera om;
lokaler, speciella saker som händer runt arrangemanget t ex tider för intro, line up osv. pausarrangemang m.m.
Välkomna bortalagets supportrar vid barn- och ungdomsmatcher och tillse att
dessa placeras så spelare och ledare inte störs i sitt uppdrag samt upplysa om var det finns fika och dylikt att köpa.
Bistå sekretariatet så att protokollet är i fyllt av båda lagen och ledare skrivit under
protokollet och lämnats till sekretariatet senast 10 minuter innan match
och att protokollet visas upp för domarna innan matchstart.
Vara hjälpsam och svara på ev. frågor som dyker upp gentemot motståndarlag,
domare, publik.
Tillse så att matchen kan starta på utsatt tid genom att plan, målburar, sekretariat är
redo, uppvärmningsbollar och liknande är bortplockade från plan och att samtliga är
redo för matchstart.
Under match:
Efter förmåga och situation tillse att god ordning och stämning råder i arenan.
Matchvärden har inga befogenheter inom arrangemanget och förväntas ej
agera ordningsman eller extra domare utan ska med ett trevligt sätt verka för ett
trevligt arrangemang.
Efter match:
Efter förmåga och situation tillse att god ordning och stämning råder i arenan.
Tillse att domarna får vara ifred minst 15 minuter efter avslutad match och att ingen
har tillträde till domarrummet om inte domarna anger något annat.